För dig som har funderingar och klurigheter som behöver stöttning för att komma framåt. Premissen är: du gör jobbet och jag stöttar.
Du vill ha hjälp att utveckla och optimera något du redan skapat som: digital lansering, säljtratt (funnel), innehållsstrategi eller göra en varumärkesanalys.
Fortbildning och en dos inspiration för att utvecklas som digitala kommunikatörer behöver alla företag med jämna mellanrum. Jag kommer gärna och pratar om e-postmarknadsföring, kunder och deras beteenden och innehåll med er!
Moms tillkommer på alla priser.
Det bästa med att ha mig på sitt team är min breda kunskapsbas. Förmågan att se både stora perspektiv och de små detaljerna. Resan från A till Ö.
Mitt genuina intresse för marknadsföring, kommunikation och människor gör att jag utvecklats till ett helhetspaket analys, strategi och kreativt utförande med foto, video och texter.
Jag kan hjälpa dig att fota och filma material till sociala medier – och löpande fota nytt! Vi skapar en innehållsbank med visuellt material som jag sedan skapar inlägg av. Bilder och video också också användas i andra digitala kanaler som e-post och hemsida.
Alla kanaler du kommunicerar i behöver texter. Jag kan hjälpa dig att skriva både sociala medier-innehåll, e-mail, webbsidor och annonser.
Vill du ha människors uppmärksamhet? Då behöver du skapa en plan och ett koncept runt det budskap som du vill få fram. Här tar vi fram och skapar ett helhetskoncept för att din kampanj ska nå dina kunder på ett sätt som resonerar med just dem.
Som operativ digital konsult jobbar jag med varumärken som vill få en djupare förståelse för och skapa en stabil digital närvaro.
Den moderna marknadsföraren intressera sig för – och förstå, människor och deras beteenden på ett djupare plan. För att skapa en digital närvaro som osar av just det: NÄRVARO. Det kan jag hjälpa dig med: allt från analys till strategi och kreativt utförande med foto, video och texter.
Det vi är ute efter är en genomtänkt helhetsupplevelse och att skapa riktiga relationer med våra kunder. De vill känna oss och vi vill känna dem.
Det som tar mest tid (och ofta underskattas i tidsåtgång) är själva skapandet av ditt innehåll. Jag kan dig att skapa och implementera dina kreativa koncept i sociala medier, e-post och på sajt.
Tveka inte att höra av dig!
Digital entreprenör & Expert på personligt varumärke
Linda om min insats som digital konsult vid hennes lanseringar av onlinekurser:
”Jackie är en klippa. Hon reder ut mitt kreativa kaos och får mig på rätt väg när min ”popcornbrain” tar över. Hon är punktlig, noggrann och brinner för det hon gör. Hon är en nörd av den bästa sorten och en av de roligaste personer jag känner. En pärla!”
Svenskt Outdoorvarumärke
Lundhags om mitt arbete som digital konsult vid kreativt skapande av innehåll till sociala medier:
”Stort tack för mycket bra samarbete, vi är väldigt nöjda med ditt jobb. Du har varit flexibel och duktig, anpassat dig efter våra inte alltid tydliga och planerade idéer/underlag/input. Precis det vi önskade.”
Du har skapat en kampanj själv och vill gå igenom det du skapat med mig. Jag hjälper dig att hitta nästa steg att utveckla och optimera det du har på plats. Du får med dig handfasta, konkreta förslag som du kan börja jobba med direkt.
För dig som vill ta ett samlat grepp om ditt varumärkes digitala närvaro. Här kan jag gå igenom varumärkets tonalitet, din målgrupp, innehåll till sociala medier och e-mail, hemsida och kommer med förslag på saker att jobba med framåt.
Mailen är ofta den kanal som för många skulle må bra av att få lite extra kärlek. Både att skapa innehåll till och följa upp hur dina skickade mail och sekvenser. Att nå din målgrupp i deras inkorg är en ynnest. Ta vara på den!
Du har gjort en eller flera kampanjer (lanseringar) och vill ha hjälp att utveckla ditt koncept. Med ett par ögon utifrån blir det lättare och du får fräscha infallsvinklar för att optimera ditt arbete framåt.
Grundare av Helt Underliv
Frida om strategisk genomgång av kampanjupplägg och paketering:
”Innan jag mötte Jackie kändes allt väldigt ostrukturerat och jag visste inte ens hur jag skulle kunna skapa någon form av struktur, vilket gjorde mig väldigt stressad. Tack vare Jackie kunde jag för första gången sedan jag startade mitt företag, hålla en lansering som var lugn!
Förutom att Jackie hjälpte mig med strukturen kollade hon även igenom allt copy i mina sälj-emails, Facebookannonser och sociala medier och hjälpte mig att korrigera dem så att de var positiva och hoppfulla och autentiska. Allt blev så mycket bättre.”
Författare & grundare av Mat & Uteliv
Eric om strategisk genomgång av digital närvaro:
”Jag behövde en spark i baken för att se över min splittrade digitala närvaro. Jaqueline ställde de lite jobbiga frågorna som jag duckat länge – fick sen en bra plan på hur jag skulle kunna lägga upp allt på ett bättre och smartare sätt. Precis vad jag behövde!”
Webbdesigner på Visioon Studio
Andréa om strategisk genomgång av texter på webbplats:
”Jag tog kontakt med Jacqueline då jag behövde ett objektivt öga som kunde ge förslag på textförbättringar på min hemsida. Jacqueline satte sig snabbt in i mitt företags mål och idealkund och förstod precis vilken typ av hjälp jag behövde. Resultatet presenterades i en tydlig rapport med konkreta tips som var lätta att implementera. Jacqueline är inte bara väldigt kompetent utan också supertrevlig och en person jag varmt rekommenderar att arbeta med!”
Fortbildning och en dos inspiration för att utvecklas som digitala kommunikatörer behöver alla företag med jämna mellanrum. Jag kommer gärna och pratar om e-postmarknadsföring, kunder och deras beteenden och innehåll med er!
Här är exempel på föreläsningar & workshops jag hållit:
Din maillista, ditt nyhetsbrev, är en av dina viktigaste kommunikationskanaler. Det är den enda kanalen som har som affärsmodell att faktiskt leverera ditt innehållt till dina följare (prenumeranter). Till skillnad från sociala medier som styrs av algoritmer, där du inte har någon kontroll över hur många som får se det du postar.
Gå inte på myten att mail på något sätt skulle vara en död kanal. I det här föredraget berättar jag om hur du kan ändra din syn på maillistan, jobba med återanvändning av innehåll och besvara frågor som ”hur ofta ska man maila?” och ”hur får vi nya prenumeranter?”. Du kommer också att få tips på mailtjänster som passar mindre företag som inte kostar skjortan att komma igång med.
Hur väl känner du egentligen din målgrupp och personerna som den består av? I den här workshopen dyker vi djupare för att lära känna din ideala kund. Därefter går vi igenom ditt innehåll i sociala kanaler och analyserar vad som funkar. Vi övar också på att jobba kreativt med innehållsskapande och skrivande.
Här får du lära dig hur du skapa flödesestetik i sociala kanaler som hänger samman med varumärket i stort. Vi över på att analysera andras sociala flöden och du får lära dig ett effektivt och kreativt sätt att skapa och planera innehåll.
Läs bloggen
På bloggen skriver jag om nyhetsbrev, digital kommunikation och tankar om digitalt beteende – hos oss själva och hos våra kunder.