Mitt varumärke heter ju mitt namn, Jacqueline Wester, rätt och slätt. Inte så spännande och inte säger det heller någonting om vad jag gör. Så jag försökte komma på en tagline, en underrubrik, som skulle förtydliga det. Åtminstone litegrann.

Skogsbunden virtuell assistent och digital kreatör.

Men varför “skogsbunden” då?

Att bara ha det jag gör i underrubriken kände så intetsägande tyckte jag. Det gav ingen ledtråd alls om mig som person, mer än vad jag jobbar med och det är ju bara en liten del. Det finns ju massor av virtuella assistenter och kreatörer där ute som gör samma saker som jag.

Det ordet, skogsbunden, berättar för den som hittar mig och mitt varumärke att jag förmodligen är en person som gillar skogen. Långt innan de lär känna mig på riktigt. Det bidrar till det där första intrycket som är så viktigt. Det blir något att relatera till.

För det är ju så också, att skogen och naturen spelar en så himla viktig roll i mitt liv. Att vara ute grundar mig när jag är uppe i varv, hjälper mig att tänka långa tankar och är en livsviktig kontrast till det snabba digitala liv jag också lever.

Utan skogen skulle jag inte vara den jag är och
göra det jag gör på det sättet jag gör det.

Jag behöver avbrotten i skogen för att bli bättre på mitt jobb. När projekt, strategier och idéer blir komplexa och snurrar allt snabbare i hjärnan måste jag stanna upp och gå ut. Starta om. Det är skönt att veta att det funkar så, jag vet hur jag ska göra för att landa igen. Efteråt blir det också mycket lättare att få fason på allt och ta det i mål.

För även om naturen i sig är ett oerhört komplext system och kretslopp, så är det inget som jag styr över. Det enda jag behöver göra är att vara där ute. Naturen sköter sig själv och tar dessutom hand om mig, även om den kanske inte vet om det.


Idag har vi pratat om det är med företagsnamn i Facebookgruppen Online Business Club. Om du är, eller funderar på att bli, onlineföretagare – kom och häng med oss där!

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.